Met de vroegere ervaring van eerdere modellen voor de F3a-X en de bijzondere band met Zoder Modellsport waren we van mening zelf weer een model te ontwikkelen die voldeed aan onze eisen. Het model moest geschikt zijn voor de F3a-X wedstrijden en geschikt zijn voor 3D. In onze beleving was de Extra 330 een must. Slanke romp en een lange cockpit om een stabiele mesvlucht te vliegen. Vleugel en stabilo profielen waren bekend. Om dit te realiseren hebben we gekozen voor een houtbouw kist omdat we dan heel gemakkelijk wijzigingen aan kunnen brengen zoals instelhoeken van vleugel/stabilo maar ook de plaats van de vleugel en stabilo. Wel moesten we zorgen dat we binnen de 10% afwijking bleven.
Een maatschets van de EA 330 was beschikbaar. Deze werd gescand en in 2D CAD overgetekend om de contouren te bepalen.
Spanten en liggers werden in de romp geplaatst en de lijnen gecontroleerd op een vloeiend verloop.
De constructie van de vleugel wordt zoals we al sinds 1982 doen opgebouwd met roofmate ribben. De vleugel wordt geheel beplankt met balsa. De beide vleugel helften zijn door een aluminium buis op de romp te monteren.
Achter de cockpit is een met balsa beklede tempex-kap gelijmd.
De cockpit is afneembaar en heeft als basis een met balsa beklede tempex-kap die de lengte heeft tot aan de motorkap. Binnen de romp is alles nu gemakkelijk bereikbaar.